Een (s)emigratie verloopt volgens een bepaald plan.
Essentieel in ons plan is, dat ons pied-à-terre in NL in zoverre klaar is dat
het ingericht kan worden met spullen uit het huis dat wij verlaten.
Enkele weken geleden gingen we bij Kwantum vinyl bestellen. Je
moet dan handtekeningen zetten zodat Kwantum niet aansprakelijk is voor een
verkeerd opgemeten vloer of hobbelige ondergrond en goede bereikbaarheid
enzovoort. We maakten een afspraak voor het leggen. De datum, 24 januari, stond
met rode pen omcirkeld op de kalender. Dán kwam de vloerbedekking en konden we
gaan doorschuiven. Het was een soort uur U, zeg maar. Hoofd Verbouw werkte zich
uit de naad om alles voor deze gebeurtenis op tijd klaar te hebben.
Vanmiddag meldde de stoffeerder zich met het verkeerde
vinyl. Mijn naam stond erop, maar hij was het direct met me eens: dit was niet
het bestelde motief en ook van de maat klopte geen meter. Op dat moment wond ik
me nog maar een kléin beetje op: ik kon het moeilijk die man verwijten. Hij
wordt ook maar gestuurd.
Dus ging ik bellen met Kwantum Klantenservice. Tamara ging
erachteraan, er zou een spoedopdracht gemaakt worden en ik zou worden teruggebeld.
Na een uur belde ik zelf maar. De jongedame meldde mij dat ze al teruggebeld
had, alles was opgelost in de vestiging Deventer en het dossier was gesloten. Vreemd
genoeg wist ik zelf niets van dat telefoontje af en dat terwijl hij op luid
stond en in mijn broekzak zat, de hele tijd! Nog even hield ze vol dat ze me
echt gebeld had. Toen kwam ze opeens met
de mededeling dat de vloerbedekking op vrijdag 2 februari gelegd kon worden en
dat Kwantum zo coulant was mij een korting van 5%, een bedrag van 11 euro en 32
cent, voor het ongemak aan te bieden. Nu was ik tot dan toe héél beleefd geweest.
Heus. Maar opeens rolden er woorden als: “incompetent geklungel” en “prutsers” uit
mijn mond. “Wij werken volgens bepaalde protocollen!” zei het meisje
onverstoorbaar. En of het dan misschien geen tijd was die overboord te gooien
en een probleem dat zijzelf hadden veroorzaakt, ook direct op te lossen!? Er
waren een paar getuigen bij die mij met grote angstogen aankeken, maar het
meisje van de Kwantum klantenservice was goed getraind. ‘Mijn excuses,’ hoorde
ik nog voordat ik rood aangelopen het gesprek beëindigde.
Ik ben in de auto gestapt, naar Deventer gereden en heb
mijn geld teruggekregen. Die lieve jongen van de vloerenafdeling daar kon er
ook niks aan doen. “Ik hoop toch nog eens tot ziens” zei hij voorzichtig.
Kennelijk had hij met zijn collega van de klantenservice contact gehad. Bij een
andere zaak heb ik nieuwe vloerbedekking uitgezocht. Die gaan we dan maar zelf leggen.
Want je moet door, anders kom je
nergens.
Oefffff dasechtnieleuknie.....Sterkte!!!
BeantwoordenVerwijderen